- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...jak chcete řešit nadostatek učitelů na ZŠ?...učitel, který vystuduje PF, raději bude pracovat jinde (a důvodem je skutečně mzda)...
Pane Havránku, máte bezesporu pravdu, ale potíž je v tom, že právě ti "zadarmo drazí" jsou nejukřičenější. Těch plošných 15% se tudíž neprojeví v diferenciaci, ale pouze v základu - v lepším případě. V tom horším případě to pouze vykryje ty činnosti, které sice už měly být placené, ale ředitelé na ně prostě peníze neměli.
já si učitele představuji jako Havelku z Krakonoše a lyžníci nebo Štěpánka z Počestných paní Pardubických, starali se o stravu, ubytováni a otop pro žák. Ta dnešní nátlaková skupina toho moc nenaučí, ale každý rok natáhne ruku, že za to chce více
No tak učitele dělám, ale to co vy píšete, patří do c.k. mocnářství či maximálně první republiky. Přece jen od té doby nějakých sto let uplynulo a s tím my učitelé nic neuděláme. Tím neříkám, že se nedá učit lépe a efektivněji, než se to činí, ale to je rovněž věc, kterou jednotlivý učitel ovlivní jen částečně.
Dát více peněz na platy ve školství je OK. Navyšovat by se však měly především nenárokové složky mezd, jako je osobní ohodnocení. Tak bude mít ředitel možnost ocenit dobré učitele, kteří naučí a dělají i něco navíc. Odbory však něco takového nikdy nepřipustí, protože jejich základnou jsou právě ti méně aktivní a předáky ti, kterí by se jako běžní zaměstnanci ani neuživili.
A kde berete jistotu, že ředitel bude oceňovat dobré učitele, a ne jenom své oblíbence?
No jo - ale víte, kolik plošná úprava (ještě s přiměřeným křikem) přinese hlasů (křesel, peněz) ČSSD!! A víte, jak moc by ztratili případní oponenti?